به نام خدا
سلام دوستان ، چند روزیه که حسابی سرمون شلوغه چون داریم یه کار تمیز انجام میدیم

نوع خودرو : پراید

سابقه : مدل 85 زیمنس بدون انجام تعمیر اساسی طی 6 سال ، میل لنگ و پیستون و سیلند شماره صفر و دست نخورده

عیب : کم کردن روغن موتور در مسافتهای طولانی بین شهری مخصوصا در دورهای بالای 4000RPM 

نظریه : با توجه به علائم موجود در دور آرام که از نصب سنسور در خروجی اگزوز به دست آمد  از جمله نرمال بودن عدد لامبدا ، نرمال ( به سمت زیاد) بودن مونوکسید ، نرمال (به سمت زیاد) بودن دی اکسید ، نرمال بودن اکسیژن(به سمت پایین ) ..... و بالابودن شدید هیدروکربن ، مناسب بودن مصرف سوخت ، مناسب بودن کمپرس و عدم رویت دود آبی رنگ در اگزوز و عدم وجود بخار زیاد در قاب بالای کم شفت ، میتوان نتیجه گرفت که رینگها ، پیستونها و در مجموع همه قطعات سالم هستند و تنها چیزی که معیوب است لاستیکهای آب بندی سوپاپ و یا گشاد شدن گاید یا ساییدگی و لاغر شدن ساق سوپاپهاست .

کارهای متفرقه : نصب سیستم کولینگ هوشمند

با کمک همکاران عزیزم آقایان یعقوب جدیدی کارشناس مکانیک و باقر کرامتی کارشناس برق ، پس از انجام بازدیدها و اندازه گیری مقادیر سنسورها باز کردن موتور رو در منزل شروع کردیم

 بازکردن متعلقات موتور ( جنت کولینگ و رادیاتور و اگزوز و... ) برای دستیابی به سرسیلند

* اگر تصاویر باز نمیشوند لطفا برروی لینک تصاویر راست کلیک کرده و گزینه Reload Image  را انتخاب کنید *
http://khakdoni.persiangig.com/image/khodro/kh1.jpg


جدا سازی سنسورهای دریچه هوا و استاپر و....

http://khakdoni.persiangig.com/image/khodro/kh3.jpg

جدا کردن تسمه های کولر و دینام و دسترسی به تسمه تایم و شل کردن آن و در نهایت آزاد کردن پولی کم شفت

http://khakdoni.persiangig.com/image/khodro/kh4.jpg

باز کردن درب سوپاپ و آزاد کردن انگشتیها و.....

http://khakdoni.persiangig.com/image/khodro/kh5.jpg

جدا کردن منیفولد اگزوز از سرسیلند ....

http://khakdoni.persiangig.com/image/khodro/kh7.jpg

جدا کردن ریل سوخت و انژکتورها از منیفولد هوا و آزاد سازی منیفولد .....

http://khakdoni.persiangig.com/image/khodro/kh75.jpg

باز کردن پیچهای سرسیلند و برداشتن آن از روی پوسته موتور ....

http://khakdoni.persiangig.com/image/khodro/kh8.jpg

پس از برسی سر سیلند و جدا کردن سوپاپها ، مشخص شد که نظریه پردازش عیب کاملا درست بوده و کم شدن روغن در رانندگی با دورهای بالا مربوط به معیوب بودن و خشک شدن لاستیکهای آب بندی ساق سوپاپها میباشد .

حرکت بعدی نصب سیستم کولینگ هوشمند بر روی رادیاتور خودرو بود که فایل پاورپویت اون رو طراحی و برای دانلود آماده کردم . که امیدوارم مفید باشه :

دانلود

دوستان اگر در این زمینه سوالی دارید در خدمت هستم


تاریخ : یکشنبه 9 مهر 1391 | 11:49 ق.ظ | نویسنده : مهدی خواجوی | نظرات
.: Weblog Themes By VatanSkin :.
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic